Depunerea unei contestații împotriva deciziei adoptate în cadrul examinării
Cererea de examinare a contestației se depune pe un formular-tip, întocmit şi aprobat de AGEPI, de către solicitant sau orice persoană interesată.
În cadrul acestui serviciu, după recepţionarea, verificarea corectitudinii materialelor prezentate şi înregistrarea cererii, dacă cererea depusă îndeplineşte cerinţele prevăzute, părţilor li se expediază o notificare privind acceptarea acesteia. Ulterior, secretarul Comisiei de contestaţii pregăteşte materialele pentru şedinţa Comisiei de Contestații, în cadrul căreia, cu citarea părților, se examinează cererea și se ascultă argumentele părților.
Comisia de contestaţii emite hotărâri şi încheieri conform competenţei.
În urma examinării cererii şi materialelor anexate, Comisia de contestaţii adoptă una din următoarele hotărâri:
a) de menţinere în vigoare a hotărârii sau a deciziei contestate;
b) de anulare totală sau parţială a hotărârii sau a deciziei contestate;
c) de remitere a dosarului spre reexaminare subdiviziunii respective a AGEPI, a cărei hotărâre sau decizie a fost contestată;
d) orice altă hotărâre, conform competenţei.
Hotărârea/încheierea Comisiei de contestaţii poate fi atacată de către părţi în instanţele judecătoreşti în modul şi în termenele stabilite de actele legislative din domeniul proprietăţii intelectuale, precum şi de legislaţia de procedură civilă.
Din motive întemeiate, la cererea unei părţi sau din oficiu, şedinţa Comisiei de contestaţii poate fi amânată, iar Comisia de contestaţii emite încheierea respectivă.
Comisia de contestaţii este în drept să înceteze procedura de examinare a cererii, adoptând încheierea de încetare a procedurii privind cererea în cauză.
Concluzia Comisiei de contestaţii privind admiterea sau respingerea contestaţiilor examinate se transmite spre publicare în BOPI precum şi pe pagina web a AGEPI.
publicService.steps.title
- 1Documentele (actele) necesare:
La cererea de examinare a contestației se anexează: a) contestaţia propriu-zisă, care trebuie să conţină: a) datele privind obiectul contestaţiei; b) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia; c) probele invocate în susţinerea contestaţiei (expunerea clară şi succesivă a argumentelor); d) revendicările contestatarului, cu referire la prevederile articolelor şi regulilor concrete din actele normative; e) indicarea anexelor (numărul de file, de exemplare); f) semnătura contestatarului sau a reprezentantului, mandatarului autorizat.
- 2
b) procura, în cazul în care cererea de examinare a contestaţiei se depune prin reprezentant, mandatar autorizat;
- 3
c) dovada de plată a taxei pentru depunerea cererii;
- 4
d) alte documente, după caz.