Înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau radierea din evidență

Evidenţa locuitorilor se ţine prin înregistrarea la domiciliu şi/sau la reşedinţa temporară în locuinţele proprietate publică sau proprietate privată, sau în alte încăperi locuibile reglementate de legislaţia în vigoare.

Persoanele nu pot avea concomitent decât un singur domiciliu şi/sau o singură reședința temporară. În cazul în care aceştia deţin mai multe locuinţe, îşi pot stabili domiciliul sau reşedinţa temporară în oricare dintre acestea.

Înregistrarea persoanei la reşedinţa temporară nu atrage după sine radierea obligatorie din evidenţa de la domiciliu.

Înregistrarea la domiciliu se efectuează concomitent cu radierea din evidenţa anterioară, fără aplicarea menţiunii de radiere.

Înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţa temporară a minorului care nu a atins vârsta de 14 ani se efectuează la domiciliul sau la reşedinţa temporară a părinţilor, al unuia din părinţi sau a reprezentantului legal, în cazul în care instanţa de judecată nu a stabilit altfel.


Cererea pentru înregistrarea la domiciliu și/sau la reşedinţa temporară sau radierea din evidență se depune personal sau de reprezentatul împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie, în țară, la orice serviciu eliberare a actelor de identitate (SEAI), iar în străinătate, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare (MDOC) ale Republicii Moldova. În lipsa MDOC în statul de reşedinţă al solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice MDOC.

publicService.steps.title

  • 1
    Pas 1.

    Depunerea cererii

  • 2
    Pas 2.

    Verificarea documentelor necesare pentru înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară

  • 3
    Pas 3.

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat

  • 4
    Pas 4.

    Întocmirea cererii-chestionar în funcție de serviciul solicitat (certificarea identităţii persoanei şi a datelor consemnate în cererea-chestionar, imprimarea extrasului din RBI/RSUATA/RSUD, imprimarea declaraţiei/declaraţiilor, imprimarea scrisorii de înştiinţare privind schimbul domiciliului/reşedinţei temporare şi completarea acesteia, după caz)

  • 5
    Pas 5.

    Înmânarea buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova de generaţia II sau III – în cazul înregistrării iniţiale la domiciliu, schimbării domiciliului sau modificării, rectificării, completării adresei de domiciliu

  • 6
    Pas 6.

    Aplicarea menţiunii privind domiciliul/reşedinţa în locul rezervat de pe fişa de însoţire la buletinul de identitate de generaţia I, buletinul de identitate provizoriu

  • 7
    Pas 7.

    Aplicarea menţiunii privind reşedinţa, în locul rezervat pe fişa de însoţire la buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova de generaţia II şi III

  • 8
    Pas 8.

    Actualizarea datelor în RSP privind înregistrarea la domiciliu şi/sau la reședință temporară

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.