Buletin de identitate al cetățeanului Republicii Moldova

Buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova reprezintă actul de identitate care se eliberează cetățenilor pentru întrebuinţare pe teritoriul republicii sau peste hotarele ei, în conformitate cu acordurile internaționale, pe termen de valabilitate:

de la naștere până la 10 ani de la 10 până la 16 ani; de la 16 până la 25 ani; de la 25 până la 45 ani; de la 45 ani – pe viață.

Cetățenii Republicii Moldova cu domiciliul în Republica Moldova sunt obligați să dețină buletin de identitate de la vârsta de 16 ani.

Buletinul de identitate se eliberează în următoarele cazuri:

  1. la prima eliberare:
  • minorilor;
  • persoanelor care au obţinut paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova;
  • cetăţenilor Republicii Moldova domiciliaţi în localităţile din stânga Nistrului şi în municipiul Bender;
  • persoanelor cu vârsta peste 18 ani care nu au avut niciodată acte de identitate;


  1. preschimbarea paşaportului de tip sovietic, buletinului de identitate provizoriu sau a actului de identitate provizoriu;
  2. schimbarea, modificarea, rectificarea sau completarea datelor cu caracter personal;
  3. constatarea inexactităţilor, neconformităţilor, falsurilor în înscrisurile din documente, furtului de identitate sau a identităţii false;
  4. schimbarea domiciliului;
  5. în caz de schimbare a denumirii sau a rangului localităţilor, străzilor, de renumerotare a imobilelor sau de rearondare a acestora, de înfiinţare a localităţilor, a străzilor; în caz de modificare, rectificare sau de completare a datelor adresei de domiciliu;
  6. în caz de pierdere, furt sau deteriorare;
  7. expirarea termenului de valabilitate;
  8. dobândirea sau redobândirea cetăţeniei Republicii Moldova;
  9. în caz de repatriere;
  10. la solicitarea titularului de a-l preschimba.


Cererea pentru eliberarea buletinul de identitate al cetățeanului Republicii Moldova se depune de către solicitant, în țară, la orice serviciu eliberare a actelor de identitate (SEAI), iar în străinătate, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare (MDOC) ale Republicii Moldova. În lipsa MDOC în statul de reşedinţă al solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice MDOC.

publicService.steps.title

  • 1
    Pas 1.

    Recepționarea cererii și înregistrarea comenzii

  • 2
    Pas 2.

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat

  • 3
    Pas 3.

    Preluarea imaginii faciale și scanarea semnăturii

  • 4
    Pas 4.

    Întocmirea cererii-chestionar

  • 5
    Pas 5.

    Atribuirea statutului buletinului de identitate precedent „nevalabil/restituit titularului”

  • 6
    Pas 6.

    Verificarea, luarea deciziei și avizarea cererii-chestionar

  • 7
    Pas 7.

    Procesarea comenzii

  • 8
    Pas 8.

    Înmânarea buletinului de identitate solicitantului și actualizarea datelor în RSP

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.