Certificat al întreprinderii de întreţinere tehnică

Act permisiv, emis în condițiile legii de autoritatea competentă, care atestă dreptul și capacitatea întreprinderii de întreținere de a întreprinde una dintre operațiile următoare sau o combinație a lor: întreținere, revizie, reparație, inspecție, înlocuire, modificare și remedierea defecțiunii unei aeronave sau a unei componente a aeronavei, cu excepția inspecției premergătoare zborului.

publicService.steps.title

  • 1
    Acordarea și Supravegherea Certificatului de autorizare a întreprinderii cu atribuții de întreținere

    Documentele necesare: 1. Documentele de constituire ale organizației cu toate modificările și completările în limba de stat sau traducerea notarial autentificată; 2. Extrasul din Registrul de Stat al persoanelor juridice al RM; 3. Contractul de asigurare de răspundere civilă față de terți; 4. Contractele referitoare la activitățile planificate; 5. Documente care confirmă asigurarea metrologică a procesului de întreținere; 6. Extrasul din contul bancar care atestă solvabilitatea solicitantului; 7. Procura, în cazul în care solicitantul este reprezentat de o altă persoană; 8. Manualul MOE conform cerințelor 145.70, cu angajamentul semnat de managerul responsabil al întreprinderii privind punerea în conformitate cu procedurile specificate în manualul întreprinderii (MOE); 9. Informația privind personalul de conducere (Forma 4 AAC); 10. La necesitate, pot fi solicitate și alte documente.

  • 2
    Precondiții și alte cerințe (dacă există)

    Solicitantul trebuie să: (a) dispună de o structură a personalului de conducere capabilă să efectueze controlul operativ și supravegherea întregii activități de întreținere solicitate/desfășurate (grup de persoane ce reprezintă structura de management al întreținerii în cadrul întreprinderii, care posedă cunoștințe adecvate, un trecut (background), o experiență satisfăcătoare şi o cunoaștere practică în domeniul întreținerii), inclusiv o persoană însărcinată să controleze sistemul de calitate; (b) dispună de un Manager responsabil desemnat (accountable manager) acceptat de către AAC, care are autoritatea statutară pentru a asigura că orice întreținere solicitată de către client poate fi finanțată şi efectuată în conformitate cu standardul impus, şi a asigura că sunt disponibile toate resursele necesare pentru efectuarea întreținerii; (c) dispună de un plan de întreținere om-oră, demonstrând că are suficient personal pentru a planifica, efectua, supraveghea şi monitoriza calitatea lucrărilor de întreținere; (d) stabilească un sistem de control al competenței personalului implicat în orice activitate de întreținere, management şi/sau control al calității, (e) dispună de personal tehnic autorizat pentru certificare şi personal tehnic de sprijin certificat şi cu experiență necesară; (f) dispună de facilități adaptate tuturor lucrărilor solicitate, asigurând în special o protecție contra intemperiilor (ateliere şi hale specializate compartimentate în mod adecvat pentru a preveni orice contaminare a mediului înconjurător şi a zonei de lucru); (g) dispună de echipamentele, instrumentele şi materialele necesare pentru a efectua lucrările de întreținere pentru care se solicită autorizare; (h) asigure că toate instrumentele, echipamentele şi în special echipamentul de testare utilizate la întreținere, sunt controlate şi etalonate cu respectarea standardelor şi cu o periodicitate anumită, prin care se poate garanta buna funcționare şi precizia; (i) dețină şi să utilizeze datele actualizate privind întreținerea aplicabile în cadrul lucrărilor de întreținere, inclusiv pentru modificări (modernizări) şi reparații; (j) stabilească şi să mențină un sistem adaptat la cantitatea şi la complexitatea lucrării pentru a planifica disponibilitatea întregului personal precum şi a instrumentelor, echipamentelor, materialelor, datelor privind întreținerea şi a instalațiilor necesare, pentru a asigura că lucrarea de întreținere este efectuată în deplină siguranță; (k) stabilească şi să mențină un sistem de înregistrare a detaliilor lucrărilor de întreținere efectuate; (l) stabilească şi să mențină un sistem de raportări; (m) pună în practică o politică de siguranță şi de control al calității; (n) instituie proceduri de întreţinere aprobate, ținând cont de factorii umani şi de performanțele umane, pentru a garanta existenta unor bune tehnici de întreţinere, precum şi conformitatea; (o) dispună şi să menţină în stare actualizată, Manualul întreprinderii cu atribuţii de întreţinere (MOE – Maintenance Organization Exposition), aprobat de AAC.

  • 3
    Procesul de examinare și aprobare:

    1. Solicitantul (sau reprezentantul său legal) intră în sistem (Portalul electronic al serviciilor publice) personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu. 2. Solicitantul (sau reprezentantul său legal) îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu. 3. În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal): a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul:  va primi și va înregistra corespunzător cererea de solicitare a certificatului și va primi documentele prezentate de solicitant, și  va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr.3 la Legea nr. 160 din 22.07.2011, și  va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor prezentate) autorității emitente pentru revizuire. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului, nu este perfectată corect și complet sau nu este complet setul de documente anexat la cerere. b) depune cererea și încarcă personal documentele direct în sistem, sistemul:  va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor („certificatul constatator”) și  în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente. 4. Autoritatea emitentă AAC (specialistul) deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă (specialistul) va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii. 5. În baza setului complet de documente AAC (specialistul), în cadrul echipei de audit, va efectua verificarea conformării întreprinderii cu atribuții de întreținere cerințelor Reglementărilor stabilite. Pe parcursul auditului de verificare pentru autorizare se convoacă o ședință cu managerul responsabil, pentru a se asigura că acesta înțelege bine importanta finanțării autorizării, privind punerea în conformitate cu procedurile specificate în manualul întreprinderii (MOE). Ulterior o astfel de ședință se va convoca cel puțin o dată pe parcursul perioadei de supraveghere (una dată la 24 de luni). 6. În caz de conformitate și înțelegere deplină, specialistul prezintă întreg setul de documente împreună cu draftul actului permisiv Comisiei de certificare a AAC RM, care va recomanda perfectarea actului permisiv și prezentarea lui Directorului AAC spre semnare. 7. În cazul refuzului acordării actului permisiv specialistul informează în scris solicitantul despre decizia de neacordare a Certificatului de autorizare a întreprinderii de întreținere împreună cu motivele care au stat la baza ei, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării. 8. Când actul permisiv este gata, specialistul îl înmânează solicitantului (sau reprezentantului său legal) în formă fizică, contra semnăturii în Registrul de eliberare a actelor permisive.

  • 4
    Durata de prestare a serviciului:

    Acordarea inițială a Certificatului de autorizare a întreprinderii de întreținere - până la 8 luni calendaristice din momentul depunerii cererii și setului complet de documente. Conform termenul legal pentru eliberarea actului permisiv solicitat este de până la 8 luni calendaristice. Modificarea/Supravegherea continuă a Certificatului de autorizare a întreprinderii de întreținere - până la 6 luni calendaristice din momentul depunerii cererii și setului complet de documente.

publicService.disclaimerAutoritatea Aeronautică Civilă
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.