Serviciul electronic de înregistrare а dreptului susceptibil de înregistrare în registrul bunurilor imobile
După autentificarea contractului translativ de proprietate sau a contractului de ipotecă ori după eliberarea certificatului notarial referitor la un drept susceptibil de înregistrare în registrul bunurilor imobile, notarul, prin intermediul unui serviciu electronic, solicită obligatoriu organului cadastral teritorial, în numele titularului dreptului, înregistrarea acestuia prin depunerea unei cereri de înregistrare a dreptului în formă electronică.
Notarul solicită înregistrarea dreptului numai dacă imobilul care face obiectul actului a fost anterior supus înregistrării de stat, precum și în absența unor interdicții, grevări asupra proprietății sau a altor împrejurări care împiedică executarea acestei înregistrări.
La cererea de înregistrare a dreptului, notarul atașează, după caz, actul juridic sau certificatul notarial, dacă acestea au fost perfectate ca documente electronice, sau o copie a acestora semnată de către notar cu semnătură electronică calificată, dacă acestea au fost autentificate pe suport de hârtie.
După efectuarea înregistrării dreptului în registrul bunurilor imobile, notarului și titularului dreptului li se expediază, imediat, în mod electronic, certificatul electronic privind înscrierile în registrul bunurilor imobile.
La solicitarea expresă a titularului dreptului, organul cadastral teritorial sau notarul care a depus solicitarea de înregistrare a dreptului eliberează copii pe suport de hârtie ale certificatului electronic privind înscrierile în registrul bunurilor imobile.
Pentru serviciile notariale prestate, în cazurile prevăzute la alin. (1), notarul poate solicita, în numele persoanelor fizice și al persoanelor juridice, eliberarea extraselor din registrul bunurilor imobile, sub formă de documente electronice, și a altor documente necesare efectuării actului notarial.
Achitarea tarifelor pentru serviciile de înregistrare și pentru alte servicii prestate de organul cadastral se realizează prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice (MPay).”
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea solicitării
Cererea se depune prin accesarea butonului Solicită
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Examinarea solicitării
- 3Pasul 3. Achitarea serviciuluipublicService.channels.4.title
- 4Pasul 4. Eliberarea rezultatului serviciului