Efectuarea notărilor în Registru contractelor de arendă încheiate pe un termen de până la 5 ani

Arenda încheiată pe un termen de pînă la 5 ani inclusiv se înregistrează în registrul contractelor de arendă ținut de primăria localității în a cărei rază teritorială se află terenurile și alte bunuri agricole arendate. În cazul în care terenurile și alte bunuri agricole date în arendă sînt amplasate pe teritoriul mai multor localități, arenda se înregistrează la primăria fiecăreia dintre aceste localități. Registrul servește ca mijloc de evidență și sistematizare în cadrul autorităților publice locale a informației despre drepturile de arendă. În registru se înscriu datele din contractele de arendă a terenurilor și altor bunuri agricole încheiate pe un termen de până la 5 ani inclusiv, modificările introduse în ele și încetarea acestor contracte.

Pot fi solicitate următoarele servicii:

Solicitare înregistrare contract de arendă până la 5 ani

Solicitare modificare contract de arendă până la 5 ani

Solicitare radierea înregistrării contractului de arendă până la 5 ani

Solicitare extras din Registrul contractelor de arendă până la 5 ani


publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea solicitării

    Cererea prealabilă și documentele necesare se depun prin următoarele modalități:

    1) online - prin accesarea butonului Solicită.

    2) la ghișeu - Arendașul (reprezentantul acestuia) se prezintă la sediul autorității publice locale în a cărei rază teritorială se află terenurile și alte bunuri agricole arendate.


    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea serviciului se realizează prin:

    - serviciul guvernamental de plăți electronice (MPay);

    - achitare la ghișeu.


    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și examinarea

    Registratorul:

    ·          preia cererea prealabilă, verifică datele din sistemul informațional automatizat cu datele din registrele externe;

    ·          procesează comanda respectivă;

    ·          verifică identitatea și documentele prezentate la ghișeu;

    ·          la termenul solicitat registratorul efectuează înregistrarea contractului în Registrul contractelor de arendă de până la 5 ani, efectuează înregistrarea modificările la contract, efectuează radierea contractului din Registrul contractelor de arendă de până la 5 ani, eliberează extrasul din Registrul contractelor de arendă de până la 5 ani;


  • 4
    Pasul 4. Eliberare/amânarea/refuz de eliberare

    În cazul în care registratorul a constatat autenticitatea documentelor prezentate spre înregistrare, plenitudinea informaţiei cuprinse în ele, corespunderea formei şi a conţinutului documentelor, acesta efectuează înscrierea în registru, atribuind contractului de arendă numărul unic de înregistrare, conform registrului.

    Temeiurile de refuz al înregistrării contractului de arendă (subarendă) sau al modificărilor aduse acestuia sînt următoarele:

    1) nu poate fi stabilită identitatea persoanei care prezintă documentele necesare operării înscrierilor în registru;

    2) nu a fost prezentat unul dintre documentele enumerate la art. 1294 alin. (3) din Codul civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002;

    3) documentele prezentate conţin ştersături, completări, cuvinte radiate și alte corectări nemenţionate sau executate în creion;

    4) documentele prezentate nu sînt numerotate sau șnuruite, în cazul în care acestea sînt expuse pe două sau mai multe foi separate;

    5) în contractul de arendă (acordul adițional) sînt indicate incorect adresa, numele, prenumele sau denumirea părţii contractante ori lipsesc semnăturile;

    6) în actul de predare-primire lipseşte descrierea terenului agricol și/sau bunurilor agricole arendate sau care urmează a fi arendate;

    7) nu este indicat termenul arendei sau cuantumul și modul de achitare a plăţii pentru arendă;

    8) în contract lipsesc alte date ce trebuie înregistrate în registru;

    9) înregistrarea contractului de arendă trebuie să fie efectuată de altă primărie sau de către subdiviziunea competentă a Agenţiei Servicii Publice.

     

    Solicitare modificare contract de arendă până la 5 ani

    Înregistrarea modificărilor operate în contractul de arendă se confirmă prin aplicarea ştampilei primăriei, prin notarea în acordul adiţional a datei înregistrării şi prin semnătura registratorului cu efectuarea înregistrării.

     

    Solicitare radierea înregistrării contractului de arendă până la 5 ani

    În termen de o lună de la data radierii contractului de arendă din registru, toate documentele primare, însoţite de fişa de înregistrare respectivă, se transmit în arhiva primăriei.

    Solicitare extras din Registrul contractelor de arendă până la 5 ani

    Recepționarea extrasului electronic se realizează direct în Portalul guvernamental al cetățeanului/al antreprenorului (MCabinet) (https://mcabinet.gov.md);

    -  la ghișeul autorității publice locale în a cărei rază teritorială se află terenurile și alte bunuri agricole arendate;


    publicService.channels.5.title

publicService.disclaimerPrimăria Edineț
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.